Skip to content

Maatregelen voor zendingen binnen de Europese Unie – Covid-19

Beste klant,

Zoals je waarschijnlijk in de media hebt vernomen kan bpost door Black Friday, Sinterklaas, de eindejaarsfeesten en de coronacrisis de enorme volumes aan pakjes niet aan en kunnen zij niet garanderen dat alle pakjes tijdig aflgeleverd kunnen worden.

Om ervoor te zorgen dat je je pakje toch zo snel mogelijk ontvangt, neemt bpost tijdelijk uitzonderlijke maatregelen:

  • Vanaf maandag 23 november is het mogelijk dat uw pakje naar een bpost of Decathlon afhaalpunt verstuurd wordt in plaats van naar het thuisadres.
  • Het betreft slechts een klein deel van de pakjes die rechtstreeks naar een bpost Afhaalpunt of een Decathlonwinkel zullen gaan. Het overgrote deel van de pakjes zal nog steeds thuis geleverd worden.

Hou je mailbox in de gaten!
Bpost zal je in een e-mail laten weten indien jouw pakje naar een bpost Afhaalpunt of Decathlon werd verstuurd en niet naar je thuis. Je kan het pakje ook monitoren via Track & Trace. Wij hebben tot onze grote spijt geen invloed op de beslissing die bpost neemt aangaande jouw pakje.

Indien er zich toch problemen voordoen kan u ons uiteraard steeds contacteren en zoeken wij een oplossing.

Verzenden en Retourneren

Verzenden

Bezorging in Nederland en België wordt verzorgd door Bpost, DPD of PostNL. Wanneer je bij bezorging van je bestelling niet thuis bent zal de volgende dag het pakket nogmaals worden aangeboden. Daarna kun je het pakket afhalen bij het voor jouw dichtstbijzijnde Bpost of PostNL afhaalpunt. Tevens ontvang je na de eerste aanbiedingspoging een code, hiermee kun je via de site van Bpost, PostNL de gewenste afleverdag en bezorgadres wijzigen.

Retourneren

Zichttermijn & retourregels

Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, je artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop het artikel in je bezit is. Hiermee bedoelen we wanneer het pakket door jou of door een derde (bijv. je buren) in ontvangst is genomen.

Hoe kun je gebruik maken van je herroepingsrecht?
– Neem contact op met onze klantenservice via e-mail of via de website
– Je ontvangt een e-mail met een bevestiging van de retouraanvraag, een retourformulier en een RET-nummer.

Je kunt het artikel alleen terug sturen als:
– het artikel compleet en in geval van voeding (supplementen) ongeopend is
– het artikel niet beschadigd of kapot is (in originele staat)
– het product voorzien is van de fabrieksverpakking

Artikelen die niet retour gezonden kunnen worden:
– Cadeaubonnen of andere tegoeden

Betaalverplichting

Door gebruik te maken van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je dient wel binnen de gestelde termijn te betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan of heb je met IDEAL betaald, dan storten wij het te verrekenen bedrag binnen 14 dagen op je rekening terug.

Wanneer je een bestelling naar ons retour stuurt betaal je zelf de retourkosten. Je stuurt het pakket naar een antwoordnummer, dit houdt in dat je de verzendkosten niet zelf hoeft voor te schieten. Er zal na ontvangst van de retourzending een bedrag van €3,50 als bijdrage in verzend- en handelingskosten worden verrekend met het terug te betalen bedrag.

Retourneren en terugbetalen

Voor een snelle en goede verwerking van je retourbestelling is het volgende van belang:
– Neem contact op met de klantenservice dit kan telefonisch of via een e-mail
– Voeg het volledig ingevulde retourformulier bij het pakket (deze ontvang je van de klantenservice)
– Verpak je bestelling goed, zodat deze in goede staat bij ons binnenkomt
– Stuur het retourpakket op naar ons antwoordnummer, je hoeft dus geen bedrag voor te schieten.

Let op: Bewaar het verzendbewijs met de Track & Trace code goed.

Wanneer we je bestelling hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen. Het product moet in ieder geval aan de volgende punten voldoen voordat we het aankoopbedrag terug storten.
– het artikel moet compleet en in geval van voeding (supplementen) ongeopend zijn
– het artikel niet beschadigd of kapot is (in originele staat)
– het product voorzien is van de fabrieksverpakking

Voor het retourneren wordt een bedrag van €3,50 ingehouden op het terug te betalen bedrag. Indien je bestelling niet voldoet aan bovenstaande eisen, dan zullen wij contact met je opnemen voor een passende oplossing.

Tegoeden ontstaan door het verzilveren van een kortingscode worden weer in de vorm van een kortingscode uitbetaald.

Ruilen

Het omruilen van producten is niet mogelijk. Mocht je een nieuwe bestelling willen plaatsen dan adviseren wij als gewenste afhandeling te kiezen voor een kortingscode. De kortingscode blijft voor onbepaalde tijd houdbaar en kan worden gebruikt bij een volgende bestelling. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

Retourkosten

De verzendkosten voor het retour sturen van je bestelling zijn voor eigen rekening (€3,50 per retourzending) voor uitzonderingen zie kopje geen verzendkosten. Wanneer een artikel geruild moet worden door een fout van ons, dan zijn de kosten voor retour voor onze rekening.

Geen verzendkosten

Voor onderstaande uitzonderingen hoef je geen verzendkosten te betalen:
– Het verkeerde product is geleverd
– Het pakket is verkeerd geleverd
– Het product is kapot bij aankomst
– Het product is over datum (zonder vermelding op de product pagina en buiten wettelijke THT termijn)

Modelformulier

Je kunt ook door middel van het modelformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent hier niet toe verplicht, want ook zonder formulier geldt het herroepingsrecht.

Winkelwagen
Back To Top